reklama

Ako som si chcela vyskúšať vegetariánstvo

Nikdy som nepatrila k tým zarytým Slovákom ktorí majú vyprážané rezne a majonézový šalát hádam asi aj v krvi. Mäso na raňajky, na obed a aby toho nebolo málo, tak aj na večeru. Dlho som sa odhodlávala k vegetariánstvu, až kým neprišiel deň D a nesekla som stým. Poviem vám, cítim sa omnoho lepšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Všetko sa zo začalo, keď som sedela na káve u mojej veľmi dobrej kamarátky a sťažovala som sa na svoj život. Toto je zlé a hento je zlé, toto sa mi nepáči, nedarí sa mi v ničom, nespokojná som a podobné reči, ženy to isto poznajú. Ešte som ani nedohovorila a v tom mi kamarátka skočila do reči s vetou: ,, Veď niečo zmeň a sprav niečo pre seba, pre svoj život ,,. Mala pravdu, všetci len nariekajú ako je všetko zlé, ale nespravia nič pre to aby to bolo dobré, veď asi je lepšie ľutovať sa ako sa z niečoho tešiť. Chorá doba? Chorí ľudia? Kde sa stala chyba? Ako náš rozhovor pokračoval, tak sme sa dohodli na tom, že od nového roka 2015, si každý mesiac dáme dáky ciel a stoj čo stoj ho musíme splniť. V každom prípade ma to prinútilo rozmýšľať nad sebou. V Januári 2015, som sa do toho pustila. Môj prvý cieľ bol jasný BYŤ VEGETARIÁN aspoň počas mesiaca Január.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď 5.1.2015 som nabehla po ceste z práce do našich malých dedinských potravín, vykúpila všetko tofu a sójové kocky, do košíka som prihodila čerstvú zeleninu a spokojne som sa postavila do radu k pokladni. Predavačka ma s jemným úškrnom nablokovala a ja som sa vydala na cestu vegetariána.

Každý deň som si starostlivo pripravovala jedlo. Ani vo sne by mi nepadlo, že ma to tak bude baviť. Začala som klasikou špagety s tofu a zeleninou, nič náročné ani na prípravu ani na peňaženku. Cestoviny vie uvariť snáť každý. Tofu som si hodila na trocha olivového oleja a pridala zeleninu. 

špagety s tofu
špagety s tofu 

Som fanúšikom aj kus-kusu, môžete ho pripraviť na milión spôsobov, so zeleninou ale aj ovocím, s tofu ale aj so šampiňónmi . Ja som stavila na moju overenú klasiku. Na panvičke som si opiekla červené fazulky v pálivej omáčke, pridala trocha rajčinového pretlaku, korenia a zmiešala s kus-kusom. Na prílohu som použila čerstvú zeleninu a rukolový šalát. Rukola je najlepšia keď ju polejete trochou olivového oleja, jemne osolíte a pridáte trocha sézamových semiačok. Milujem a zbožňujem rukolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
kus-kus s červenými fazuľkami, čerstvou zeleninou a rukolou
kus-kus s červenými fazuľkami, čerstvou zeleninou a rukolou 

 Skvelý nápad bol červené fazuľky pridať aj do domácej pálivej rajčinovej omáčky a podávať túto zmes s ryžou. Vyzeralo to všelijako, ale chutilo to priam skvelo. Naozaj som nikdy nič lepšie nejedla a dala som si aj duplu :) 

ryža s domácou pálivou rajčinovou omáčkou
ryža s domácou pálivou rajčinovou omáčkou 

Moja najväčšia TOPka, a najväčší objav je ,,praženica,, z TOFU. Toto jedlo je veľmi rýchle a jednoduché. Na panvici si osmažíme cibuľku, pridáme nastruhané tofu a dochutíme.Pridáme čerstvú zeleninu a pečivo. Zaručujem vám že táto pochúťka je lepšie ako praženica z vajec :) 

praženica z tofu so zeleninou
praženica z tofu so zeleninou  

 Dnes, zhruba po mesiaci, som hrdá na seba, že som to zvládla. Bez hanby môžem vyhlasovať že som VEGETARIÁN. Mäso mi vôbec nechýba. Objavila som plno nových receptov, potravín a chutí. Páči sa mi to a myslím, že tento môj ciel sa stane aj mojím životným štýlom. 

Marianna Jánošíková

Marianna Jánošíková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

young&wild&free/Menjej je vždy menej ! /Neži podľa toho, aby si spravil dojem na druhých. Ži, aby si spravil dojem na seba!/Som asi jediná žena čo miluje horory a ktorú nebavia romantické filmy a happyend_y !!! :)a nie nehanbím sa za to ! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu